Wednesday, October 1, 2014

Tempat Makan Menarik!

Assalammualaikum!

hurmmmm....Mas Gumorkkk!!! hahaha gelaran akuuuu~ bukan sebab paaa...aku ni suka makan...so kalo ada tempat makan yang menarik dari encik google...aku pown kalut la hai nak try...saja syok2 try makanan dengan En.Tunang kan...dia plak jenih layan kan jaaaa...janji perot kenyang! hahahaha ok...tempat yang menarik aku pernah makan la kan...jom usha tengok...haha...

Ni aku makan seafood kat Restoran Terapung HM Ikan Bakar kat Bagan Lalang...hurmmm seriesly kat sini masakan dia agak manis la...masa aku dok pilih-pilih seafood tu...aku just amek Ikan Bayan besar gak la buat masak 3 rasa...dengan udang kertas saiz besar buat butter prawn! aku order Tomyam seafood small size...hahaha tu je...mula-mula nak je wat tamak kan...amek sotong...amek ketam...tapi...bila tengok ikan dia besar2...cancel la sotong dengan ketam...risau tak habis...rugiiiii~ hurmmm...ikan 3 rasa dia rasa biasa je...aku rasa macam taucu pown ada hahahaha...ok la...not bad...tp butter prawn dia kureng sket...manisssssss!!! dorang letak gula agaknya...En.tunang aku cakap dia rasa macam gigit gula yang tak hancur...hahahahaha...Tomyam seafood dia seriesly Tiptop!!! harga dia Rm60 untuk 2 orang makan ye...termasuk sekali dengan Air Sirap Limau dan Limau ais..maybe makanan dia rasa kureng sebab tempat ni sangat sesak...bila malam ramai gila orang...aku tengok tak terlayan waiter2 sumaa....dia punya environment dia aku memang sangat suka!!! sebab meja ada yang mengadap laut...tapi disebabkan aku datang lambat....so kena la sedar diri kan! dok belah dalam jela...takde laut2 ni haaaa hahahaha~


Okeh...ni pulak aku makan kat Pantai Morib...Menu yang sama macam aku order kat HM ikan bakar bagan lalang...kat sini makanan dia ok laaaa...tapi tu laaaa...siakap dia saiz kecik takde isi pulopppp! aku rasa macam makan kulit keras takdak isi lansung tapi kuah dia sedapppp! butter prawn dia rasa sedap walau pown tengok spoillll! hahahaha...tomyam dia sedaappp!! Air pulak jus epal dengan teh o ais limau...keseluruhan so-so laaaa...takde la teruk sangat pown kan...makan je laaaaa~ enviroment pown best...makan tepi laut kau jahhh! angin sepoi-sepoi bahasa.....hahahahahaha...makan kat sini aku bayar dalam Rm48 untuk total....


Dulu aku rajin makan kat Fend Ikan Bakar....so kali ni aku ajak la En.Tunang aku makan kat sini...Fend Ikan Bakar SS5B/2....ikan bakar kita boley pilih nak ikan apa...ada ikan Talapia merah, ikan Cencaru, Ikan Pari, Ikan Kembung, Ikan Keli dan Kerang...kat sini simple je...nasi putih ada ikan bakar pastu ada 2 mangkuk satu isi sambal dan satu lagi isi kuah...memang terangkatttttt!!! En.Tunang aku pown cakap sedap....kitaorang makan memang tak tinggal kesan okehhhhh!!! hahahahaha kedai ni memang aku bagi 5 bintang...walaupown kedai dia kecikkkk jeeee~ harga makanan ikut saiz ikan yeeee~ so time ni aku makan ikan talapia merah dan En.Tunang aku lak bantai Cencaru...so total Rm30 yeeee termasuk dengan air Sirap Limau dengan Limau Ais.

Ni Nasi Ayam Penyet kat D Laman, Gombak...berdekatan dengan balai polis gombak! okehhhh seriesly aku dengan En.Tunang sangat-sangat suka makan Ayam penyet kat sini...banyak gak la student Unikl BMI dengan UIA makan kat sini....kedai ni top di kalangan student-student! sebab banyak choice lauk okehhh...ada ayam kampung...ada ayam biasa...ada ikan..macam2 jenis ikan...ada meatball besar...then boley minta goreng...ataupown bakar...ikut pesanan tekak kita la kan! hahahaha...harga depends pada jenis lauk yang kita amek la...selalu kalo aku makan ikan...aku amek sekor ikan tapi mintak nasi 2 pinggan...ikan dia ada yang saiz besar....kalo makan sorang2 memang tak termakan! kalo amek ayam baru amek asing2 sorang satu...untuk nasi tambahan atau sambal tambahan, FREE ye...di ulangi...FREE OF CHARGE! sooo makan la sampai korang kenyang....hahahahahahahahahahahaha...selalu kalo aku makan kat sini bajet tak lebih dari RM20 untuk 2 orang termasuk sekali dengan air la....

Besar tak burger nii??? dalam gambar maybe korang nampak kecikkkk tapi saiz sebenaqqqq besaqqq Wooiiiii!! jenuh nak abiskan...nama kedai ni Burger Factory kat Oasis Ara Damansara...sedap! besarrrr~ dan banyak choice...macam-macam jenis burger ada kat sini...tengokkk orderrr dan tunggu je~ harga burger kat sini suma RM20 ke atas untuk sebijik burger....tapi sangat berbaloi laaaa....try laaaaa!


Okeh...ni tempat faveret aku! hahahaha Food Court Tesco Ara Damansara!! kat sini ada macam-macam makanan...takde la banyak pilihan sangat...tapi mata aku lebih tertumpu pada bihun sup bakso yang jual kat sini....aku sangat...sangat...sangat...sukaaaaaa!! bihun sup bakso kat sini...1st time aku rasa bihun sup macam ni kat Central Market...start zaman aku diploma sampai la aku degree...sampai aku kerja! dok ulang alik je central market kat pasar seni tuh makan bihun sup bakso...sampai la ada sekali tuh aku melawat tesco ara damansara...aku terjumpa bihun sup bakso yang sebijikkkkk rasa macam bihun sup bakso kat CM...hahahaha bersyukurrrr sebab bihun sup ni wujud kat area ofis aku bhahahahahahahahaha!!!!! Bihun sup bakso ni bajet Rm6.50 ke Rm10 ikot la kita nak apa kan...macam aku...aku lebih suka bihun sup campur tambah bakso besarrrr!! amek kawwwwwww!!! puehhh hati!!

 hurmmmmm...memandangkan En.Tunang aku nak makan nasi ayam lemon...dan aku plak nak makan asam laksa...so kami decide makan kat Pak Li Kopitiam Seksyen 7, Shah Alam. makanan kat sini suma ok...not bad....aku macam biasa...kalo datang tempat-tempat macam ni aku memang order asam laksa...ice lemon tea! hahahaha En.Tunang aku nih haaa suka menerai makanan2...so dia order la nasi ayam lemon dengan air bandung soda dengan float! hurmmmm harga dia makan macam ni dalam Rm30++ termasuk tax...okeh...puas napsu makan aku! bhahahahahahaha~


Korang pernah dengar tak Rahman Palace, kat gombak?? Kedai ni macam steamboat & grill...kedai dia memang kedalam...Rahman Palace ni berdekatan dengan Shell gombak yang jalan dari LRT gombak nak ke UIA. korang google je laaa...confirm dapat! En.Tunang tringin sangat nak makan Steamboat & Grill...kat sini better reserve meja la...sebab ramai orang...so aku dengan En.Tunang bantai makan pas magrib sampai kedai nak tutup! hameekkk kawwwww!! muntah-muntah kat situ haaaaaa...seafood pown ada banyak choice...ada ketam, sotong, bebola, kerang, lala, sayur-sayur, laksa, nasi...macam-macam laaaa...memang terbaek! kalo hari biasa bayaran Rm22 untuk satu kepala...tapi kalo gi time bulan puasaaaaaa~ hahahahahaha sorang Rm28~Rm31 satu kepala okehhhh!!! gila mahalllll!! hahaha


Haaaa nampak tak udang diaaa???? nampakkkk??? banyak kan??? hehehehe...okeh ni nama dia mee udang...nama kedai ni Mee Udang Mak Jah! sedappppp!!! udang besar-besar...banyak plak tuuu...memang puas hati la kalo makan mee udang kat sini! kedai dia berdekatan dengan wangsawalk yeee...belakang deretan bank CIMB...hujung sekali...nanti nampak la besaq2 tulisan Mee Udang Mak Jah! hehehehe...tapi kedai ni Mee Udang dia je yang sedap..kalo mee..bihun yang goreng-goreng memang out!!! percaya la cakap aku...nasi goreng aku tak sure..tak pernah rasa lagi hahahahahaha...harga mee udang biasa dalam RM9.90 je semangkuk...kalo mee udang special dalam RM13 semangkuk...murah kannn??? dengan saiz udang yang besar dan jumlah udang yang banyak dalam mangkuk...memang la sangat berbaloi!


haaaaa!! ni lagi satu kedai feveret aku!! Restoran Jemari Kelana Jaya....kedai ni memang superb! sesuperb harga dia la kan!!!!! huhuhu...kat sini butter prawn dia memang tiptop! selama aku berjalan-jalan cari makan...belom ada lagi la tempat yang boley challenge butter prawn kat jemari ni...sedappp!! ranggup!! secukup rasa!! memang taste aku! En.Tunang pown cakap sedap taw...Tomyam dia bukan tomyam biasa okeh...ala2 tomyam pok tek gitu! sedap rasa makan bihun tomyam dia ni haaaa...kat sini feymes kerabu kangkung...memang sedap & terangkat!!! believe me!! kalo korang nak makan kat Jemari Kelana Jaya ni... 2 benda yang korang wajib order! 1. Butter prawn...2. Kerabu Kangkung hahahaha...rasa sendiri kesedapan dia! hargaaaaa~ hurmmm..kalo dah rasa sedap...memang la harga pown sedap kan! kalo butter prawn harga Rm18...dan Kerabu Kangkung dalam Rm15...nasi goreng suma standard price...bihun tomyam Rm8.50 hahahahaha...sila la menjamu selera yeeee~


Hurmmm...Kali ni nasi Arab plak kat William Kelana Jaya (Sila cari di google maps ye~) hahaha sedap taw makanan kat sini! seriesly kalo makan kat sini tolonggggggg la jangan jadi tamak...order sorang satu! memang korang muntah-muntah nak abiskan makanan suma taw! hahaha masa 1st time datang sini dengan En.Tunang, aku dengan belagak order sorang satu...hasilnyaaaaaaaaaa!! dua-dua pengsan nak abiskan makanan..punya la banyak!!!! so aku nasihatkan kalo korang nak makan kat sini...order 1 je makanan and share! kat sini kalo order air biasa memang cawan pown saiz biasa laaaaa...tapi kalo korang order air poison laaaa....herbal-herbal laaaa...better order 1 je...gelas dia gedabakkkkk besar! macam nak bagi giant makan and minum je...makanan kat sini memang tak pernah mengecewakan setanding dengan harga! kat sini takde menu yeee...pandai-pandai la korang google dulu nak makan apa sebelum datang kedai William ni...kedai ni pown takde signboard keee...kedai dia macam kedai makan yang takdak nama...hahahaha tapi makan western dia memang terbaekkk!!! aku pernah makan nasi goreng lamb chop...hamekkk!! lamb dia berkeping-keping!! hahahaha puas ati...harga kalo aku makan kat sini Rm40~Rm50 untuk 2 orang makan (Makanan 1 jenis...air 1 jenis...share 2 orang).

Sebenarnya aku banyak lagi benda nak share tempat makan yang pernah aku gi...tapi tunggu next entry la...hahahaha dah penat menaip!!! hahahaha nanti korang try la ye makan kat tempat-tempat yang aku cakap ni...mana taw selera masing-masing tak sama kan....maybe aku rasa tak sedap tapi korang rasa okeh...hahaha ikut selera masing-masing~



No comments:

Post a Comment

F0LL0WeR$~